Kastrace (4. narozeniny)

08.10.2018 15:44

Chemická kastrace fungovala a Alík se v chování zlepšil, takže jsme se rozhodli pro úplnou kastraci. 4. 11. 2017 bylo stanoveno jako datum operace, takže to Alík v podstatě dostal k narozeninám :D

Pro operaci jsem zvolila šetrnější uspání pomocí inhalační anestezie, měla by být šetrnější pro organismus a vzhledem k Alíkovo šelestu na srdci, jsem to nechtěla podcenit. Na operaci jsem ho odvedla brzy ráno, operace proběhla během dopoledne. Sebou dostal deku z domova, košík a oblíenou hračku. U pejsků je tento zákrok poměrně "lehký", oproti fenkám, a trvá chvilku. Vyzvedla jsem si ho odpoledne, kdy už byl vzhůru, jen lehce omámený, ale domů ťapal po svých.
Měl na operovaném místě pár stehů, které si nesměl po dobu 10ti dnů lízat, roztrhat apod. Takže nosil trychtýř. Moc se mu to nelíbilo, narážel občas do věcí, ale zvládl to :-)
Vyndání stehů trvalo malou chviličku, Alík mi seděl na klíně, já ho nenápadně obejmula a pak doktor třikrát střihnul a vytáhl nitky a bylo hotovo. Rána se zahojila krásně.
S odstupem času musím říct, že po operaci není ani památky, místo zarostlo krásně chlupy a Alík si ani nevzpomene na operaci.
Povahově už se nijak nezměnil a zůstal takový jako po chemické kastrace, takže účinky obou možností kastrací bych popsala jako srovnatelné.